Je retourrecht of ontbindingsrecht
Je mag je bestelling zonder op gaaf van reden retourneren of annuleren, dat is je wettelijke recht. Er zijn natuurlijk wel een paar voorwaarden, zoals het niet beschadigen, viesmaken of gebruiken van de spullen.
Annuleren
Heb je je bestelling nog niet ontvangen? Dan mag je je bestelling altijd annuleren. Uitzondering je hebt een product besteld in speciale maten of wensen en dit product is al in productie. Alle andere producten/bestellingen kunnen worden geannuleerd. Annuleren is niet moeilijk, stuur een email naar [email protected] met:
- je ordernummer
- mededeling dat je je bestelling wilt annuleren
Je mag ook de voorbeeld tekst herroeping voor de het annuleren gebruiken.
Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?
Bekijk en bestudeer het product zoals je ook in de winkel zou doen, bijvoorbeeld:
- Voorbeeld 1 Hoefschoen: Haal de hoefschoen uit de doos en het plastic, laat de kaartjes er nog even aanzitten. Bekijk hem van alle kanten. Reinig de hoeven van je paard grondig, maak de ondergrond schoon en bedek met bv een stuk laken of vloerbedekking. Vervolgens kun je de schoenen passen zonder dat deze vies worden of beschadigen. Zorg dat je paard op de vloerbedekking blijft zodat de zool van de schoenen niet beschadigd. Er mag niet met een nieuwe schoenen worden gereden of gewandeld. Besluit je hem retour te zenden? Kijk de schoenen dan wel even na voordat je hem retour stuurt of schoon en onbeschadigd zijn. Gebruikte producten nemen we ook retour, maar dan brengen we wel schoonmaakkosten in rekening. Dit brengen we in mindering op de retourbetaling. Ook bij beschadiging brengen we een bedrag in mindering afhankelijk van de aard van de beschadiging.
- Voorbeeld 2 Bekapgereedschap: Haal het product uit de verpakking, laat de eventuele kaartjes er nog even aanzitten. Bekijk ze van top tot teen. Gebruik ze niet. Besluit je het product retour te zenden? Kijk ze dan voor retourzending nog even na en stop ze netjes terug in de doos.
- Voorbeeld 3 Voer: Van een voerbestelling mag je de omdoos van de zakken uiteraard openen. Daarna ga je het voer natuurlijk aan je paard voeren. Na het openen van een zak en het voeren aan je paard kan het product niet meer retour gezonden worden. Twijfel of je paard het lekker vindt, bestel dan eerst een proefverpakking. Heb je meerdere zakken besteld en maar één zak geopend? Dan mag de rest uiteraard wel retour gezonden worden.
14 dagen bedenktijd
Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om te laten weten dat je de producten retour wilt sturen. Wanneer start deze bedenktijd:
- De bedenktijd verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder het product in bezit heeft gekregen.
- Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn/bedenktijd 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel heeft ontvangen.
- Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de bedenktijd/herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt.
- Ingeval van diensten verstrijkt de bedenktijd/herroepingstermijn 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Verhuur artikelen die reeds aan de huurder zijn geleverd kunnen niet meer worden herroepen. Wel is mogelijk de huurtermijn in te korten.
Retourkosten:
Retourzending is niet gratis. Retourkosten zijn voor eigen rekening. Je kan bij de plaatselijke pakketdienst een retourzending kopen. Of via ons retourportaal je retour aanmelden en een retourlabel downloaden. We houden het bedrag van de retourzending, 6,99 dan in van het retour te storten bedrag.
Retourzending doorgeven
Optie 1:
Kondig je retourzending aan via ons retourportaal en betaal hier meteen je retourzending. Je kunt het pakketje vervolgens zonder nog te moeten betalen inleveren bij een gekozen pakketdienstpunt bij jou in de buurt.
Optie 2:
Kondig je retourzending bij voorkeur aan per mail. We weten dan dat je pakketje eraan komt en houden in de gaten of het goed aankomt. Zodat we daarna je retourzending snel kunnen verwerken. Stuur hiervoor een email naar [email protected] met de volgende informatie:
- Order of factuurnummer
- Het product wat je gaat retourzenden
- Retourwijze: verzenden of langsbrengen
- Wil je van ons een retourlabel ontvangen? De kosten hiervan houden we in van het te retourneren bedrag. Je mag ook zelf een retourzending kopen bij een pakketdienst.
Je mag ook de voorbeeld tekst voor het herroepen gebruiken.
Retourzendtijd
Na je retour aankondiging heb je 14 dagen de tijd om de producten retour te zenden.
Retourformulier:
Voeg voor een snelle verwerking van je retourzending het retourformulier toe aan je retourpakket of mail deze ingevuld naar [email protected]
Retouradres:
Hoefspecialist Hooymans
Handelsweg 6a
7041gx 's-Heerenberg
Retour risico:
De verzending van Hoefspecialist Hooymans naar de klant vind plaats op risico van Hoefspecialist Hooymans. De retour zending van de klant naar Hoefspecialist Hooymans vind plaats op risico van de klant. Verzend daarom het product indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking retour.
Retourbetaling:
Na ontvangst van je retour aankondiging of annulering doen we binnen 14 dagen de retourbetaling, maar meestal sneller. Hiervoor moet wel de retourzending bij ons binnen zijn, of je moet ons het bewijs van verzending naar ons hebben gemaild [email protected]. Als je je gehele bestelling retour stuurt ontvang je ook de "heen" verzendkosten retour. De retour verzendkosten blijven voor eigen rekening.
Welke producten kunnen niet retour:
- aangebroken voeding of verzorgingsproducten
- maatwerk producten, producten die op verzoek van de klant zijn geproduceerd naar specificaties van de klant, bijvoorbeeld een hoofdstel met extra lange keelriem, of een ruifafdeknet met speciale maten)
- producten waarvan verzegeling is verbroken, bijvoorbeeld bij een DVD